Thursday, 5 January 2012

call mak mertua :D

oke-oke . hari ni aku buat perkara yang aku rasa macam . erk . *nak tulis pown tak boleh*  actually , tak de lah teruk sangat . tapi bagi aku , memang malu lah . kisah nyer bermula bila . . . .

*kalu tak nampak , sila lah tekan gambar tu*

di sebab kan sayang aku pada pakcik ni agak banyak , aku pown call lah KTM tu . tunggu punye tunggu , ade lah sorang pompuan angkat .

"KTM , nak ape ?" beliau berkata dengan nada malas . *sungguh kurang ajar .

"nak tanye pasal motor boleh tak ?" aku bertanya dalam nada yang agak malas .

"jap yer " dye kembali berkata .

#tutt ... ade lagu macam lagu bila kte order mcdonald guna phone .

"KTM, boleh saya bantu ."  suara laki lak angkat . suara friendly .nasib baik tak macam pompuan tadi . * kalu tak aku dah buat report kat pengurusan KTM sebab service hancuss ! *terlebih lah plak*

"nak tanya pasal penghantaran motor jenis 125z no plat w** .dah sampai penang blom?" aku bertanya dengan suara gugup sket .

"oh . kejap yer dik " dye berkata kembali . " erm . bila sampai tu ?" 

"dua hari lepas ." aku menjawab sambil mata kat pc . *tengok ape yang my syg tulis kat chat box* 

"tak sampai lagi lah dik . kalu dari kajang lagi 2,3 hari . bla bla bla ." ntah ape lagi yang dye cakap . panjang berjela-jela . aku dok cakap yer , yer  jew .

#letak phone . sambung chat kat FB .

then aku chat-chat tu . tetiba syg aku ni suh aku call orang laen plak . *aku rase macam operator la lak hari ni* nak tahu suh kol sape ? jap ea . . nak upload :


oke . kali ni aku lak yang gewdik-gewdik offer diri nak tolong call kan mama . *macam mama aku plak* haha ! oke-oke . aku pown :

# ambik fon , dail number mama . 

*tunggu*

"the number you had dail is busy please try later" ntah betul ke tak . tapi cumtue lah .

#tekan button redial .

*tunggu lagi*

"hello" .*erk . suara laki*  dalam hati , alamak ! salah dail kew ! *cover-cover*

"urm . sape ni ?" suara control nih !

" ni pakcik hassan nak cakap dengan sape ?" *blurr ! pakcik hassan mane?* 

#senyap seketika .

"hello." orang di sana berbunyi .*dush !dye name MOHAMAD HAFIZUL B HASSAN HUSSIN ! la !*

"err. maaf pakcik . urm . apit suh kol dye ." aku jawab dengan nada ketar-ketar .

"oh . ni sape ea ? " pakcik tu bertanya .

"urm . ni kawan apit." takkan nak cakap ( ni menantu pakcik ) *hahaha !*

"oh . oke . nanti pakcik kol dye . terima kasih yerr . " dye cakap lagi .

"oh . oke . asalamualaikum" aku jawab sambil muka dah blushing dah . *malu siot* 

amacam ? cumtue pown korang rasa biasa jew ? malu weyh ! tak pernah agy aku buat sebelum ni . haish .  muka ni duk merah dari tadi lagi ni . hemm . out dulu ! bubye !

pluss++ : benda kecik ni pown nak cakap , nur amira syuhada oii ! *suke hati aku lah blog aku*


1 comment:

tyma said...

hebat lah ko myra ! terbaiiiiiiik! ahahaha !