Saturday, 19 January 2013

first post . 2013 .

asalamualaikum semua !

hey . dah lama betul kan aku tak update blog ni . biasalah . school pun dah start . memang busy ah . pluss lagi dah tahun akhir . (ceh .  cakap macam tahun akhir universiti ) i mean , form 5 . SPM weyh ! *sigh*

banyak sangat story yang aku nak cerita ni . and of course semua pasal school ! meh aku list kan lah satu-satu . senang sikit .

1. sesi pembelajaran for 2013 .
sesi kali ni takde lah yang special mana pun . just banyak perubahan dari segi cikgu . kelas aku banyak gak ah tukar cikgu . berikut senarai nama cikgu yang ditukar :
  • add math-cikgu azimawati ( seriously dye best glerr !!)
  • modern math-cikgu rokiah (cikgu ajar laju sangat lah)
  • b.melayu-cikgu tengku shahrul nizam(cikgu baru from kota kinabalu)
  • biology-cikgu md daut(cikgu ni okeylah)
  • agama islam- ustaz ridhuan(ustaz is totally awesome)
seingat aku yang tu je lah . yang lain-lain still cikgu same . tapi aku risau lah . ade dengar-dengar yang maybe cikgu di tukar . haish . geram betul . ni form 1 punyerr pasal lah . hah . pasal form 1 aku cterr jap agy . oh ya . we got a new HEK ! ustaz anas dah pindah pi pontian . so , mesti lah ade pngganti an . pengganti nyer ustaz zawawi ! bagi aku dye oke je . boleh lah .  oke no comment .

2. pendaftaran form 1 .
form 1 masuk 15.january.2013 . memang penat weyh ! yerlah . ALK berjaya kan . memang banyak glerr ah kerja kena buat . tambah lagi kteorg yang urus pasal baju and barang-barang lain macam cadar , tie and macam-macam lagi . seharian ouh kena layan parents and dak-dak form 1 yang baru tu . lagi penat bila dapat parents yang speaking . memang skipping abeh ah aku ni . 
cakap pasal speaking , form 1 kali ni budak IGCSE . nak tahu IGCSE tu ape , tanyer lah mr.google . dye tahu  sume benda . hehe . oke merapu . IGCSE ni macam belajar standard universiti cambridge ah . bayangkan , form 1 dah belajar fizik , bio and chemist . sebab ni lah habes cikgu kteorg kena rombak .

3. peraturan baru .
actually takde lah baru sangat . just buat balik peraturan yang ditinggal kan dulu . salah satu nye , riadah wajib clear blok . yang ni meamng malas glerr nak buat terutama nya perempuan . haish . kteorng bukan malas . kteorg guna masa riadah ni basuh baju , jemur baju , lipat baju , gosok baju ( dah berapa banyak baju daa) hehe . biasa lah kan. ni keluar blok pun bukan buat ape . habis-habis pun main congkak .  
oh ya . disebab kan maktab masuk pertandingan kebersihan and keceriaan peringkat daerah and negeri , memang warden habis cerewet ah dengan kekemasan bilik ni . yang senak nye kteorg . banyak woi kena keluar duit nak hias macam-macam . (so , mama jangan bebel bila Ada mintak duit nanti) .

4. diet oh diet .
ni lagi satu . aku rasa aku dah cerita azam aku tahun ni kan . alah . yan pasal nak kurus tu . hah . aku rasa kali ni maybe berjaya . bukan aku diet oke . ni dewan makan punyerr pasal lah . dah tukar tender baru .makanan yang di masak base on yang kementerian kesihatan bagi . memang dye tampal menu siap ade bilangan kalori ah .  
tapi kan, makanan dorang sume sedap-sedap . memang banyak beza dengan before punyerr tender . aku kadang-kadang buat jahat gak ah . p amek dua pinggan . sikit sangat woi dye bagi ! (cumne lah nak kurus cumni)

5. kami sama ke ?
ni lagi satu persoalan yang aku dok cari dari form 1 lagi . aku pelik lah . kat mana yang aku same dengan FATHIN AMIRAH YAHYA ni . seriously . aku tak tahu ape yang aku same . semua orang dok asyik salah pangil kteorg je . yang kelakar nye , kadang-kadang aku kena marah disebabkan kesalahan yang atyn buat . geram kan . and lagi satu , akak dewan makan dah kenal kteorg dsebabkan muka kteorg yang hampir same ni . haish . pening-pening .

okey lah . aku rasa tu je yang aku nak cerita setakat ni . lain-lain cerita aku sambung nanti yerr . battery lappy ni dah nak habis dah . malas betul nak pi charge . oke . got to go ! bubye !

* sorry sebab tak de gambar *

pluss++ : cakap kat mysyg yang taknak jumpa langsung tahun ni . entah boleh buat ke tak .

No comments: