Saturday 4 August 2012

15 Ramadhan ...

alhamdulillah . dah separuh Ramadhan kita lalui bersama . (ceh . bapak skema ) haha ! oke fine . dalam sedar tak sedar an , dah separuh bulan dah . dah nak raya dah . yeay ! (alamak . ter-excited lah pulak) biasa lah . kanak-kanak kan . (mengaku .) ape lah yang aku merapu ni .

oke-oke . back to the story . lagi 14 hari lagi kita nak habis ramadhan ni . mama sekarang dok busy urus baju raya , tudung raya , kasut raya , tudung raya , .... raya , .... raya . berapa banyak raya daa . haha . oh ya ! lupa pulak nak cakap . saya kat rumah sekarang ! (bukan baru balik ke ? ) yup ! betul tu . tapi , disebabkan PAPA MIN a.k.a HEP MRSM kuantan , sangat lah baik . dia bagi budak-budak form 1 , 2 and 4 balik tiap-tiap minggu . awesome kan ? minggu lepas aku tak balik . malas .  minggu ni pun aku balik sebab cuti sampai hari isnin (cuti nuzul Quran) pluss maktab hampir kosong . semua orang balik except form 3 yang nak trial .

cerita pasal trial , teringat kat my cousin yang nak exam PMR gak ni . nak tahu sape ? jap eah . nak upload gambar diorang ----------------------->>


azrina nadhirah a.k.a along .


faris izham a.k.a ayeh ! (yang besar tu yerr)

hah ! dua-dua to PMR candidate . seingat aku lah , yang ni je yang PMR tahun ni . rase nyer lah . lupe dah . (biasalah  cousin ramai sangat weyh ! ) good luck to both of you oke ! buat molek-molek ! nanti Ada kerja , Ada belanja . (memang berjanggut ah tunggu ) hahahaha ! oke-oke . and tahun depan turn aku pulak ! SPM oke ! OMG ! hadoi . risau lah . oh ya ! tak lupa adik aku yang akan ambil PMR tahun depan . same-same lah kita berjuang ye dik ! 

haish . apehal lah aku melalut sampai ke exam-exam ni kan . oke lah . back to Ramadhan . Alhamdullilah . setakat ni aku dah bace Al-Quran sampai juzuk ke-20 . sikit lagi nak khatam . insya-Allah sempat habis before raya tiba . oke lah . saya out dulu yerr . dah berjam-jam duk depan PC ni . mata pun dah berpinar-pinar . nak tolong mama siapkan juadah berbuka ! adios !

pluss++ : today's juadah for berbuka is kari ayam ! special dessert , ketupat sotong ! 

No comments: